Khamis, 7 Oktober 2010

Test Darah

Semalam, 5/10/2010, aku ada appointment amik darah & minum air glukos di Klinik Ibu Mengandung & Kanak2 Sentul.. Seawal jam 7.30 pagi lagi aku dah tercegat kat klinik tu.. tapi ibu2 mengandung pun ramai juga.. terpaksa la aku menunggu sehingga jam 10.00 pagi baru dapat ambik darah kali pertama dan minum air glukos.. punya la manis minum air glukos sampai rasa nak termuntah tapi kutahan juga takut test tak jadi dan kena repeat next time.. waktu nurse cucuk nak amik darah kali pertama tu punya la sakit, pedih sgt rasa, maklum la dah lama dah tak kena amik darah ni.. then aku kena menunggu 2 jam berikutnya baru la amik darah kali kedua.. mmg lapar sgt rasa perut sbb kena puasa start pukul 10.00 mlm sebelum tu sampai la kul 12 lebih baru la procedure tu abis.. habis je amik darah kali kedua, aku pun cepat2 pegi kedai nasi lemak sbb dah terlalu lapar sgt.. hehehe..

Pastu aku amik cuti je smlm sbb rasa malas pulak nak masuk petang.. hmm hopefully result darah akan ok.. kalau tak ok aduh takutnya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan